آخرین مطالب وبلاگ
استغفرالله ربی و اتوب علیه
ترجمه این ذکرها
استغفرالله ربی و اتوب علیه
استغفرالله و اتوب علیه
استغفرالله ربی و اسئله التوبه
جمله «استغفرالله ربی و اتوب الیه»
به معنای (طلب مغفرت و آمرزش می کنم خدایی را که پروردگارم است و به سوی او بر می گردم.)
جمله « استغفرالله و اتوب الیه »
به معنای ( طلب آمرزش می کنم خدا را و به سوی او بر می گردم.)
جمله « استغفرالله ربی و اسئله التوبه »
به معنای ( طلب آمرزش می کنم خدایی را که پروردگارم است و در خواست می کنم از او توبه و بازگشت را )
موفق باشید.
تفاوت استغفار و توبه !
استغفار به معناى شستشو است و توبه به معناى كسب كمالات است، مانند شخص آلوده
كه باید اول لباس چركین را از تن بیرون بیاورد و خود را شستشو بدهد و بعد لباس پاكیزه به تن كند. یا باید
ابتدا جاروب كند، سپس زمین را فرش كند.
استغفار از ماده غفر و در لغت و به معنای طلب مغفرت است.[قرشی، علیاکبر؛ قاموس قرآن، تهران،
دارالکتب الاسلامیه، 1371ش، چاپ 6، ج 5، ص 108] و در اصطلاح به معنی درخواست زبانی و عملی
آمرزش است.
[راغب اصفهانی، حسین بن محمد؛ المفردات فی غریب القرآن، تحقیق صفوان عدنان داودی،
دمشق بیروت، دارالعلم، الدار الشامیه 1412ق، چ اول، ص 609]
تفاوت استغفار و توبه
گروهى معتقدند كه فرقى میان استغفار و توبه نیست. براى آنكه استغفار و توبه یكى است و توبه تاكید استغفار
است. ولى گروهى دیگر میان آن دو فرق گذارده اند، به آن جهت كه استغفار مقدم بر توبه است و تقدم استغفار بر توبه
به این معناست كه انسان باید خود را از گناهان پاك سازد و سپس خود را به اوصاف الهى بیاراید.
در واقع استغفار، توقف در مسیر گناه و شستشوى خویشتن است و توبه بازگشت به سوى اوست كه وجودى است بى انتها.
استغفار به معناى شستشو است و توبه به معناى كسب كمالات است ،مانند شخص آلوده كه باید اول لباس چركین
را از تن بیرون بیاورد و خود را شستشو بدهد و بعد لباس پاكیزه به تن كند.
یا باید ابتدا جاروب كند، سپس زمین را فرش كند.
(گناه شناسى ، ص 299.)
موضوعات مرتبط: روشنگری ، ،
برچسبها:
دلنوشته ظهور - سلام امام زمانم
سلام امام زمانم
آسمان غرق غرورست کجایی آقا
خاک دلتنگ ظهورست کجایی آقا
همه جا بوی نفسهای تو در جریانست
دستم از دست تو دورست کجایی آقا
موضوعات مرتبط: درد و دل با آقا ، ،
برچسبها:
ختم صلوات فرج
فرستادن صلوات و سلام بر پیامبر و آل پیامبر(علیه السلام ) از طرف مؤمنین
در حقیقت طلب کردن رحمت بر خودشان نیز است : زیرا در واقع پیامبر
(صلی الله علیه و آله ) و ائمه (علیه السلام ) واسطه فیض الهی هستند.
اگر بر آنها صلوات نفرستیم در واقع خود را از رحمت الهی محروم کرده ایم .
بحار الانوار ، ج94 ، ص47به بعد
درود بر پیامبر سبب پاکی اعمال ونیز قبولی آنها می شود ، همچنین باعث اجابت دعاها وکفاره گناهان ونورانی شدن درقیامت وراه پیدا کردن به بهشت می شود .
موضوعات مرتبط: دعاها ، ،
برچسبها:
دلنوشته ظهور - بیایید ما تعجیل کنیم
بسم رب المهدی
امام زمان که از ما بیشتر برای ظهور عجله دارند
من چطور برای ایشان نامه بنویسم و بگویم بیا در حالی که ایشان مشتاق و ما خواب هستیم؟
و ایشان شدید مایل هستیند که ما تعجیل کنیم و زمینه را آماده کنیم و ما گمان کرده ایم که کار باید به خودی خود درست شود!!
اگر قرار بود کار به خودی خود و با معجزه درست میشد در احد درست میشد
.
.
.
می نویسم برای خودم
برای شما
برای هر کس که می بیند
بیایید ما تعجیل کنیم
بیایید به سمت امام زمان عج حرکت کنیم
بیایید با هم برویم
امام زمان عج منتظر ما هستند
ایشان منتظر هستند و ما ادای انتظار در می آوریم
موضوعات مرتبط: درد و دل با آقا ، ،
برچسبها:
به سوی فهم درست قرآن کریم
آن کس که بداند و بداند که بداند
اسب خرد از گنبد گردون بجهاند
آن کس که بداند و نداند که بداند
آگاه نمایید که بس خفته نماند
آن کس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند
آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
«ابن یمین»
کسی می داند حقیقت قرآن کریم چیست؟
کسی می داند دلیل این همه دشمنی با قرآن چیست؟
دلیل وجود مشکلات عدیده ای که در دور و اطراف ما می باشد چیست؟
تاکنون چقدر تلاش کردیم در راه فهمیدن و آگاه شدن گام برداریم؟
آیا می شود یک راه و روش درست را آن طور که دوست داریم بَزک کنیم و
در راه اهداف خودمان از آن استفاده (سوء استفاده) کنیم؟
چگونگی از حقیقت با سرگرمی و دل مشغولی دور می شویم؟
برای آگاهی از تمام سوالات و شبهات اینچنین حتما با بخش روشنگری وب ما همراه باشید
زیرا تنها سند رسمی ما برای پاسخگویی به تمام سوالات بالا و سوالاتی از این دست کتاب قرآن کریم می باشد
موضوعات مرتبط: روشنگری ، ،
برچسبها:
امام جعفر صادق(ع) و تأسیس مذهب شیعه
امام جعفر صادق(ع) و تأسیس مذهب شیعه
[مذهب شیعه در زمان پیامبر اسلام به عنوان پیروان امام علی- علیه السلام- وجود داشته است. این مذهب مانند مذاهب دیگر از سوی شخصی غیر از پیامبر اسلام تأسیس نشده است. اینکه مذهب شیعه به نام جعفری معروف است به علت این است که در این زمان مذهب شیعه در کنار مذاهب دیگر عرض اندام کرده و امام صادق – علیه السلام- در گسترش وتقویت آن اهتمام ورزیده است].
مذهب شیعه به معنای خاص آن به مذهبی اطلاق می شود که افزون بر این که به امامت و جانشینی بلافصل امام علی ـ علیه السلام ـ بعد از رحلت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ اعتقاد دارد به امامت یازده فرزند آن حضرت نیز معتقد است و به این مذهب شیعه اثنی عشری، امامیه، جعفری نیز اطلاق می شود.[۱]
پیدایش شیعه و اطلاق این نام به پیروان علی ـ علیه السلام ـ طبق روایات و گزارشات تاریخی به دوران زندگی و حیات حضرت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ بر می گردد.
جابر بن عبد الله انصاری، صحابی رسول مکرم اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نقل می کند: ما در خدمت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ بودیم، علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ وارد شد،آن گاه پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ با اشاره به علی ـ علیه السلام ـ فرمودند: «و الذی نفسی بیده ان هذا و شیعته هم الفائزون یوم القیامه»[۲]؛ سوگند به کسی که جانم در قبضه قدرت اوست، همانا این مرد (علی ) و پیروانش در روز قیامت البته از رستگاران خواهند بود. در جای دیگر می فرماید: «یا علی تو و شیعیانت در بهشت هستید.»[۳] با توجه به این موارد و موارد متعدد دیگر معلوم می شود شیعه از همان صدر اسلام به یاران و پیروان علی ـ علیه السلام ـ اطلاق می شد. اما همان طور که ذکر شد مذهب شیعه نام های دیگری نیز دارد. این که گفته می شود اثنی عشری (دوازده امام) چون به دوازده جانشین و امام بعد از پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ معتقد است و اینکه گفته می شود امامیه بر این اساس است که امامت را یکی از اصول دین می دانند. به اعتبار دیگر بر این مذهب، مذهب اهل بیت نیز اطلاق می شود چون بنا به صریح حدیث ثقلین اهل بیت پیامبر در کنار قرآن مایه نجات از گمراهی و نیز در حدیث سفینه مانند کشتی نوح مایه نجات از هلاکت قرار داده شده است، از نظر این مذهب سخنان و رهنمود های اهل بیت رسول خدا حجت قطعی بوده و پیروی از آنان پیروی از پیامبر اسلام محسوب می گردد و در حقیقت مذهب شیعه مذهب پیامبر سلام است.
از آنچه بیان گردید امام جعفر صادق- علیه السلام- موسس مذهب شیعه نیست بلکه این مذهب همان اسلام محمدی است که توسط خود پیامبر اسلام-صلی الله علیه و آله و سلم- برای تمایز از دیگر فرقه های اسلامی که بعدها به وجود آمده اند شیعه نامیده شده است.
اما اینکه چرا بر این مذهب شیعه جعفری یا مذهب جعفری اطلاق گردیده است، باید گفت که بعد از رحلت پیامبر ـ صلی الله علیه و سلم ـ در دوره خلافت عمر نوشتن حدیث و حتی نقل آن ممنوع شد و این عمل حدود یکصد سال ادامه یافت تا این که در دوره امامت امام باقر ـ علیه السلام ـ که در ایام خلافت عمر بن عبد العزیز اموی بود، ممنوعیت کتابت و نوشتن حدیث برداشته و از طرفی هم به خاطر درگیری خلافت به مسائل دیگر و ظهور عباسیان در برابر امویان، فرصت مناسبی برای امام باقر ـ علیه السلام ـ و شاگردان آن حضرت ایجاد شد تا اخبار و روایات وارد شده از پیامبر ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ و دیگر امامان را جمع آوری و توسعه دهند و این امر در دوره امام صادق ـ علیه السلام ـ به اوج خود رسید. یعنی در دوره ای که از ۱۱۴ هجری تا ۱۴۸ هجری زمان حیات امام صادق پایه فکری نظام تشیع که در زمان پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و ائمه پیشین طرح ریزی شده بود، مستحکم گردید. امام صادق ـ علیه السلام ـ از فرصت به دست آمده و مناسب سیاسی موجود، که در نهایت، موجب انتقال خلافت از امویان به عباسیان گردید، و با ملاحظه نیاز جامعه و آمادگی زمینه اجتماعی دنباله نهضت علمی و فرهنگی پدرش امام باقر ـ علیه السلام ـ را گرفت و حوزه وسیع علمی بزرگی به وجود آورد و در رشته های مختلف علوم عقلی و نقلی آن روز را، به شاگردان بزرگی هم چون هشام بن حکم، محمد بن مسلم، جابر بن حیان و….. آموخت که علاوه بر استحکام پایه اعتقادی شیعه موجب توسعه و گسترش آن هم شد.
لذا در این دوره تکیه اصلی شیعه بر امام صادق ـ علیه السلام ـ بود و اکثر روایات را از آن حضرت اخذ می کرد.[۴] در این تاریخ، تشیع دارای شناسنامه شد و به صورت یک مذهب رسمی به نام امام صادق ـ علیه السلام ـ مزین گردید. این درحالی بود که در این دوره مذاهب اهل سنت نیز درحال شکل گیری بود. پس در حقیقت گام دوم در بنیان گذاری مکتب را حضرت امام صادق ـ علیه السلام ـ برداشت. مکتبی که پایه های اولیه آن در زمان پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و ائمه پیش از امام صادق برداشته شده بود. لذا به خاطر اهتمام امام صادق ـ علیه السلام ـ در گسترش و اشاعه فقه و عقاید شیعه این مذهب به نام آن حضرت مزین گردیده است.
دوران امامت امام صادق ـ علیه السلام ـ نقطه عطفی در نهضت تشیع و زمانی بسیار حساس برای این مکتب بوده است. چرا که این دوره، دوره ای است که مکاتب و مذاهب مختلف در شرف شکل گیری بودند. از طرفی مذاهب اهل سنت و از طرفی گروه خوارج و مرجئه و قدریه و از طرف دیگر هم گروه های منشعب شده از شیعه مثل کیسانیه، و دیگر گروه ها درحال شکل گیری و یا فعالیت بودند لذا برای تفکیک این مذهب از مذاهب دیگر پیروان این مکتب که در مکتب جعفری وحوزۀ درس آن حضرت تربیت یافته بودند، به این نام و عنوان شهرت یافتند چرا که اطلاق شیعه در دوره امام صادق ـ علیه السلام، معنای وسیعی داشت و به پیروان زیدیه، طرفداران عباسیان و دیگر گروه ها نیز شیعه اطلاق می شد.
بنابراین در دوره امام صادق ـ علیه السلام ـ آن حضرت با تربیت شاگردان و فرستادن آن ها به مناطق دیگر و جمع آوری و تدوین و استحکام بخشیدن به عقاید و فقه تشیع و نشر آن توسط شاگردان تربیت یافته و نیز برای تفکیک از دیگر فرقه ها و گروه هایی که در این دوره فعالیت داشتند، شریعت اسلام و آیین محمدی ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ در چهره مذهب تشیع که هم زمان با پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ شکل گرفته بود، شکل و انسجام فکری محکم تری یافت و طرفداران آنان به نام شیعه امامی و شیعه جعفری شهرت یافتند و امام صادق به رئیس مذهب مشهور شد و فقه شیعه امامی را منسجم گردید.[۵]
واژگان کلیدی: شیعه، امام صادق، پیامبر، پیروان علی،جعفری، امام باقر، اهل سنت.
منبع: نرم افزار پاسخ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم.
[۱]. ر.ک: صفائی، سید احمد، نبوت عامه، قم، آفاق، ۱۴۰۹ق. ص۱۴۷.
[۲]. طوسی، محمد بن حسن، الامالی، قم دار الثقافه، چاپ اول، ۱۴۱۴ق، ص۲۵۱.
[۳]. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، بیروت، موسسه الوفاء، ۱۴۰۳ق، ج۹، ص۱۹۹.
[۴]. ر.ک: جعفریان، رسول، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، قم، انصاریان، ۱۴۲۳ق، ص۳۲۵ـ۳۳۵.
[۵]. خواجویان، محمد کاظم، تاریخ تشیع، مشهد، جهاد دانشگاهی، ۱۳۷۶ش. ص۷۸.
موضوعات مرتبط: امام جعفر صادق (ع) ، روشنگری ، ،
برچسبها:
گذری بر زندگی امام جعفر صادق ع - فیلم
امام صادق (عليه السلام) در روز جمعه 27 ربيع الاول
سال 83 (هـ ق) در شهر مقدس مدينه به دنيا آمدند و
پس65 سال زندگی پر کرامت، در سال 148 (هـ ق) به وسيله
عوامل منصور دوانيقى (دومین خلیفه از خلفای
عباسی) با سم به شهادت رسيد.
امام جعفر صادق (ع) در قبرستان بقيع در كنار پدر و جد و
عموى خود امام مجتبى(ع) به خاك سپرده شدند.
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
موضوعات مرتبط: امام جعفر صادق (ع) ، ،
برچسبها:
شهادت امام جعفر صادق ع بر تمام شیعیان تسلیت باد
سلام من به مدينه ، به غربت صادق
سلام من به بقيع و به تربت صادق
سلام من به مدينه ، به آستان بقيع
سلام من به بقيع و کبوتران بقيع
سلام من به مزار مطهر صادق
که مثل ماه درخشد به آسمان بقيع
سلام من به تو اي ماه فاطمي بقيع
سلام من به تو اي ياس هاشمي بقيع
موضوعات مرتبط: امام جعفر صادق (ع) ، ،
برچسبها:
روشنگری - تفسیر سوره حمد (1)
بسم الله الرحمن الرحيم
قسمت اول تفسیر سوره حمد
ويژگيهاى سوره حمد
اين سوره در ميان سوره هاى قرآن درخشش فوق العادهاى دارد كه از مزاياى زير سرچشمه مى گيرد:
1- آهنگ اين سوره
اين سوره اساسا با سوره هاى ديگر قرآن از نظر لحن و آهنگ فرق روشنى دارد به خاطر اينكه سوره هاى
ديگر همه بعنوان سخن خدا است ، اما اين سوره از زبان بندگان است ، و به تعبير ديگر در اين سوره خداوند
طرز مناجات و سخن گفتن با او را به بندگانش آموخته است .
آغاز اين سوره با حمد و ستايش پروردگار شروع مى شود .
و با ابراز ايمان به مبدء و معاد (خداشناسى و ايمان به رستاخيز) ادامه مى يابد، و با تقاضاها و نيازهاى
بندگان پايان مى گيرد.
انسان آگاه و بيدار دل ، هنگامى كه اين سوره را مى خواند، احساس مى كند كه بر بال و پر فرشتگان
قرار گرفته و به آسمان صعود مى كند و در عالم روحانيت و معنويت لحظه به لحظه به خدا نزديكتر مى شود .
اين نكته بسيار جالب است كه اسلام بر خلاف بسيارى از مذاهب ساختگى يا تحريف شده كه ميان (خدا) و
(خلق ) واسطه ها قائل مى شوند به مردم دستور مى دهد كه بدون هيچ واسطه با خدايشان ارتباط برقرار كنند!.
اين سوره تبلورى است از همين ارتباط نزديك و بى واسطه خدا با انسان ، و مخلوق با خالق ، در اينجا تنها او
را مى بيند، با او سخن مى گويد، پيام او را با گوش جان مى شنود، حتى هيچ پيامبر مرسل و فرشته مقربى
در اين ميان واسطه نيست و عجب اينكه اين پيوند و ارتباط مستقيم خلق با خالق آغازگر قرآن مجيد است .
ادامه دارد ...
با روشنگری ها همراه باشید
نظرات خود را نیز در نظرات ارسال نمایید
منبع تفسیر نمونه
موضوعات مرتبط: روشنگری ، ،
برچسبها:
روشنگری - ترویج انسانیت
ترویج انسانیت
با سلام در این قسمت از روشنگری ما می خواهیم در رابطه با ترویج برای شما صحبت کنیم پس با ما همراه شوید
شما در رفتار های روزانه خود مبنای تشخیص درست بودن یا غلط بودن کار خود را بر چه چیزی قرار می دهید؟
آیا چیزی که بر خلاف میل ما بود باید هر طور شده است بر وفق مراد ما شود؟
نقش سلامت روح و روان بر تعیین سرنوشت انسان چیست؟
مبنای پذیریش یک نظریه و یا یک علم از نظر شما چیست؟
آیا هر چیزی دی این دنیا باید ما را خوشحال و راضی کند؟
تقلید و یا دانش و آگاهی ؟؟
ترویج دادن چیست؟
و سوالاتی از این قبیل که با طرح آنها می خواهیم به این نکته بپردازیم که ترویج
یک حسنه چه منافعی نسبت به ترویج بی بند و باری و آزادی مطلق می تواند داشته باشد
اگر انسان آزادی مطلق به همراه ترویج خوبی ها داشته باشد بهتر است و
یا اینکه آزادی مطلق و هدایت شده توسط افرادی خاص؟
آیا آزادی می تواند تحت کنترل باشد؟
هدف من از طرح سوالات تنها یک چیز هست آزاد بودن
بحث امروز : ترویج آزادی ، آزاد بودن مطلق
گاهی در گوشه و کنار دیده می شود عده ای پرچم دار آزادی می شوند و تمایل دارند که از قید و بند ها آزاد باشند
و تحت سلطه هیچ کس و هیچ چیز نباشند چنین آزادی شاید در ظاهر بسیار عالی باشد و ما را از هر قید و بندی
رها کند اما اگر در عمق آن تفکر و تدبر شود در خواهیم یافت که این نوع آزادی ممکن است در بیان بسیار عالی باشد
ولی اگر زیاده روی شود می تواند بسیار مضر و زیان بار نیز باشد چون وقتی شما از هر قید و بندی آزاد باشی قصد داری
به بینهایت دست پیدا کنی و با توجه به خصلت های وجودی که در انسان وجود دارد گاهی انسان برای قدرت ممکن است
دست به هر کاری بزند انسانی که ممکن است آنقدر حریص شود که هیچ کس و هیچ چیز جلودارش نباشد و این چنین انسانی
از نظر عقلی انسان نیست چرا که اصل انسان بودن را یعنی عدالت را زیر پا گذاشته و برای رسیدن به هدف خود یعنی قدرت
از هر کاری دریغ نکرده و ترویج چنین کاری از نظر انسانی بسیار خطرناک هست. انسان هایی که به دنبال آزادی مطلق هستند
باید به دنبال ترویج انسانیت باشند و برای ترویج آن از هیچ چیزی دریغ نکنند برای مثال یک قدرت ترویج دهنده انسانیت قدرتی
می باشد که بخواهد تمام اصول انسانی را ترویج دهد و لاغیر چرا که اگر یک قدرت بخواهد به طور کامل انسانیت را ترویج کند
خب هیچ هدفی به غیر از این ندارد و همیشه به دنبال آن خواهد رفت.
اصول انسانیت
اصل اول: وحدت آفرینش و مساوات
اصل دوم: وحدت فطرت
اصل سوم: وحدت در عقل و کرامت
اصل چهارم: وحدت رسالت
اصل پنجم: وحدت سرنوشت
اصل ششم: وحدت عقیده
اصل هفتم: وحدت فضایل اخلاق
بحث در باره ترویج انسانیت نیاز به آگاهی و روشنگری بسیار وسیعتری دارد که ما بنا داریم هر بار که روشنگری در وب قرار می دهیم
گوشه ای از این آگاهی ها را قرار دهیم روشنگری های ما تمام مبنای دینی و قرآنی دارد که در صورت نیاز به مثال های بیشتر
به ذکر عناوین مرتبط از دیگر آموزها نیز می نماییم شما عزیزان هم نیز می توانید در صورت داشتن هر گونه نظر و پیشنهادی در نظرات
همین پست های مربوط به روشنگری برای ما نظرات خود را بیان دارید چرا که یک نظر همیشه نقد هایی بر آن وجود دارد که با نقد و
بررسی هست که بهترین نتیجه حاصل می شود.
در آینده با مطلب بیشتری در رابطه با اصول انسانیت و ترویج هایی که ما ناخود آگاهانه سبب آن می شویم آگاه خواهیم شد.
ادامه دارد...
موضوعات مرتبط: روشنگری ، ،
برچسبها:
ثواب صلوات فرستادن
روایتی اعجاب انگیز از ثواب بیشمار صلوات از پیامبر در شب معراج
پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
در شب معراج، وقتی به آسمان رسیدم، ملكی را دیدم كه هزار دست داشت
و در هر دستی هزار انگشت. آن ملك به كمك دستها و انگشتانش مشغول حساب كردن و شمارش
بود؛ از جبرئیل كه مرا همراهی می كرد پرسیدم: .... این ملك كیست؟ و چه چیز را حساب می كند؟
جبرئیل گفت: این ملك، موكل به دانههای باران است. او محاسبه می كند كه چند قطره باران
از آسمان به زمین نازل شده است. پس من به آن ملك گفتم: آیا می دانی كه از آغاز آفرینش
دنیا تا كنون، چند قطره باران به زمین نازل شده است؟ گفت: یا رسول الله قسم به آن خدایی كه
تو را به حق فرستاده، علاوه بر این كه می دانم تا كنون چند قطره باران نازل شده،
بلكه محل نزول آنها را نیز به تفكیك می دانم و از تعداد قطره های باران نازل شده
بر بیابان، معمور، بستان، شورهزار و قبرستان هم اطلاع دقیق دارم. حضرت فرمودند
من از این همه دقت در حفظ شمارش باران در تعجب شدم. آنگاه ملك گفت: یارسول الله،
با وجود این همه دقت و دست و انگشتان برای شمارش، هنوز در محاسبه یك چیز،
ناتوان ماندهام. پرسیدم: كدام چیز؟ گفت: «قومی از امت شما كه وقتی اسم مبارك شما
را بشنوند صلوات می فرستند و من قدرت محاسبه ثواب آن صلوات را ندارم.»
صلوات:بهترين هدييه از طرف خداوند به انسان
صلوات:تحفه اي از بهشت
صلوات:روح را جلا ميدهد
صلوات:عطريست كه دهان را خشبو ميكند
صلوات: نوري در بهشت
صلوات: نور پل صرات
صلوات:شفيع انسان
صلوات:ذكر الهي
صلوات:موجب كمال نماز
صلوات:موجب كمال دعا و استجاب آن
صلوات:موجب تقرب انسان است
صلوات:سپري در مقابل آتش جهنم
صلوات:انيس انسان در عالم برزخ و قيامت
صلوات:جواز عبور انسان به بهشت
صلوات:انسان را در سه عالم بيمه ميكند
صلوات:از جانب خداوند رحمتاز سوي فرشتگان پاك كردن گناه از سوي انسان دعاي مستجاب شده
صلوات:برترين عمل در روز قيامت
صلوات:سنگين ترين چيزي كه در قيامت به ميزان عرضه مي شود
صلوات:محبوب ترين عمل
صلوات:آتش جهنم را خاموش ميكند
صلوات:زينت نماز است
صلوات:گناهان را از بين ميبرد
صلوات:فقر و نفاق را از بين ميبرد
صلوات:بهترين داروي معنوي است
باذكر صلوات:غم و اندوه را از بين ميبرد
با يك صلولت:نوري در بهشت براي خود بيافرينيد
با يك صلولت:گناهان خود را پاك وتولد ديگر براي خود به وجود آوريد
با يك صلولت:پاداش هفتادو دو تن از شهيدان را به ارمغان بياوريد
با يك صلوات:ده حسنه براي خود ثبت كنيد
جهت مطالعه بیشتر...
موضوعات مرتبط: مبشرات ظهور ، ،
برچسبها:
ادامه مطلب
دانلود مداحی ای قلم سوزلرینده اثر یوخ
ای قلم سوزلرینده اثر یوخ / آشنادن منه بیر خبر یوخ
ای قلم در حرفهایت اثری نیست، از آشنا برایم خبری نیست
گلدی بو جمعه ده گِده آلله / فاطمه یوسفینن خبر یوخ
ای خدا این جمعه هم آمدو بگذشت، از یوسف فاطمه باز خبری نیست
یاندی پروانه لر شمع سوندی / آیریلیقدان اوره قانه دوندی
پروانه ها سوخت و شمع خاموش شد ، از جدایی دلها همه پرخون شد
شانیده رتبه ده بی بدلسن / هر گوزلده اقا سن گوزلسن
در شان و رتبه بی همتایی، آقا جان زیباتر از هر زیبایی"
کیم دییر آیریلیق درده سالماز / عاشقین صبرینی الدن آلماز
که میگوید که جدایی مبتلا نمیکند، صبر را از عاشق جدا نمی کند
ای گوزوم یوللارا باخ داریخما / گون همیشه بولوت آتدا گالماز
ای چشم به راهها نظاره کن و دلتنگ مشو، چونکه آفتاب همیشه پشت ابر سٌکنا نمی کند
غنچه گوللر نه اندازه سولسون / قلبیلر گویما قانیله دولسون
غنچه ها تا چه اندازه پر پر شود، مگذار قلبهای منتظران پرخون شود
گلدی بو جمعه ده گلمه دین سن / گون ساییم جمعه ی دیگر اولسون
این جمعه هم آمد اما تو نیامدی ، روزها را می شمارم تا جمعه ی دیگر شود
ای «صفایی» هَله دوز فراقه / یول سالاغ بیزده بیرده عراقه
ای «صفایی» صبر کن هنوز بر فراق، تا بلکه مسیرمان افتد به عراق
قلبیلر غصه دن داغلی گالدی / یا امام زمان گََل اماندی
از غصه ات داغدار است قلبمان ، بیا و رحم کن یا امام زمان
مداحی ای قلم سوزلرینده اثر یوخ / آشنادن منه بیر خبر یوخ
حاج ابراهیم رهبر از مداحان آذری زبان کشورمان است
برای دانلود کلیپ صوتی بروی لینک زیر کلیک کنید
موضوعات مرتبط: صوتی مهدویت ، ،
برچسبها:
گفتاری از آیتالله بهجت (ره) دعایی که از تعجیل در فرج مهمتر است
گفتاری از مرحوم آیتالله بهجت (ره) :
دعایی که از تعجیل در فرج مهمتر است
مهمتر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور اوست؛
چون مردن تنها قطع حیات دنیای چند روزه فانی است؛ اما بیرون رفتن از عقیده صحیح، موجب هلاکت ابدی است.
در میان اعمال عبادی دعا از اهمیت ویژهای برخوردار است چرا که بهترین و والاترین کارها نزد خداوند با اوست.
دعا نشاندهنده شناخت و معرفت خالق است، دعا بیانگر عجز و ضعف انسان در برابر خداوند است
و به واسطه ادای نمازهای واجب، روزانه ده بار ذات اقدس اله را به این عبارت میخوانیم :
[اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ].
موضوعات مرتبط: مبشرات ظهور ، ،
برچسبها:
ادامه مطلب